Uncategorized

Ok, let’s go!

Nu har det gått några dagar och jag har äntligen bestämt mig för ett jobb (stod i valet o kvalet eftrsom jag även fick jobbet på The Cumberland). Men på måndag börjar jag i alla fall Gauchos akademi i åtta dagar framåt för att senare inskolas som receptionist. Det ska bli jättekul, viblir en klass på 35 personer som ska matas med allt från hur man presenterar restaurangens mat, blandar drinkar och bokar bord. För att inte nämna att vi ska kunna presentera x antal av restaurangens utsökta viner.. Jag känner mig jättetaggad, det blir mycket att lära in på kort tid men det verkar så kul! Dock börjar jag redan nu bli nervös inför slutprovet (Ja, man måste klara ett omfattande sådant för att få jobba inom deras restauranger)

I övrigt Har jag hunnit med att gå på utomhusyoga i Covent Garden med tillhörande fotmassage, sett Strictly Ballroom på en utomhusbioduk vid The Thames, besökt The Globe för att se en fantastiskt rolig och väl genomförd As you like it, jag kan förövrigt tala om att den manliga huvudrollsinnehavaren var mycket trevligt att bara vila ögonen på..

Ikväll blir det eventuellt utgång eftersom jag kommer vara fullt upptagen  en vecka framöver så måste man passa på. Idag träffade jag japanskan Akane en sväng och drack latte på Princi på Wardour street, Lovis; du kommer älska det!

Morgondagens mission är att införskaffa en cykel så jag slipper trängas på den dyra tunnelbanan till och från jobbet (7-8 km på cykel klara man väl?) Jag har hör att man kan hitta cyklar för en billig penning på Brick Lane på söndagarna, sådana som ramlat av ett lastbilsflak…

Foton kommer i nästa inlägg.

Standard

Leave a Reply

