Japan

Osaka – Keitai – Avatar.

Natsukashii som man säger här.

Vaknade kl halv 8 imorse, kunnde inte avgöra om det berodde på kissnödighet eller jetlag. En kombination kanske.

Efter en frukost på ris, misosoppa och två små grillade fiskar samt görnt te tog jag tåget in till Osaka med Yuika. Väl där mötte jag upp med Ryoma vi sparng runt och jämförde mobiltelefonabonnemang för att försöka hitta vad som blir billigast för mig. Inte helt lätt. Jag fick även en liten tår i ögat när det gick upp för mig att jag inte kan använda min gamla fina silvriga telefon… Kom hem utan telefon trots allt, men det fixar vi imorgon.

Ramen-lunch och sedan såg vi Avatar på japnaska, jag hängde med i storyn men att säga att jag förstod större delen skulle vara att ljuga.. Den var i vilket fall helt okej måste jag säga. Dagen avslutades med en capuccino på “Staa-baa”* och nu är jag hemma hos familjen Sugioka.

Imorgon blir det flytt till Kyoto och sedan en hel natt med Karaoke är planen.

matane.

*Starbucks

Standard

Leave a Reply

