Japan, Places

Köldskador och bränder.

Jag tänkte berätta en sak för er. Om det är så att ni inte redan visste. Men i Japan tycker man inte att isolering av hus är en nödvändighet. Man insisterar i pappersväggar och glipor vid dörrar och fönster. Dessutom tycker man att det räcker med en ynka liten Airconditioner som flåsar ut pustar av lite värme ibland, trots nästan -grader utomhus. Detta resulterar förstås i förkylningar och förfrysningsskador. I vissa fall även brännsår på fötter och ben då man för att behålla värmen sover med en varmvattenflaska. Det har även hänt att hus brunnit ner efter att små elektriska värmeelement fattat eld… Man tycker att ett så högteknologiskt land som Japan ska kunna komma med en bättre lösning. Men icke. Jag måste sätta på ett par vantar om jag ska fortsätta skriva så jag sätter punkt här.

Standard

One thought on “Köldskador och bränder.

  1. Caroline says:

    Det där låter verkligen hemskt! När jag väl tar mig till Japan ska jag göra det på sommaren, den saken är säker!

    Kul att du uppdaterar lite titt som tätt!

    Tänker på dig! Kramar

Leave a Reply

