Uncategorized

Ang. dömmar

Jag har drömt en massa konstigt på sistone. Vaknar varje morgon kliar mig i huvudet och försöker fundera ut hur det hela hänger ihop. I och för sig är det rätt intressant, även om jag inte kommer ihåg vad jag drömt om senare så är det för det mesta underhållande så länge det varar. Dock en aningens uttröttande.

Och just det jag höll på att glömma. Våra två stackars fransmän blev helt upprörda idag. Vi ska debattera nästa vecka och när vår lärare idag gick igenom tillvägagångssättet insåg de att Japans och Frankrikes syn på vad en debatt är skiljer sig åt. Väldigt mycket. Deras ansiktsuttryck när de insåg att de inte kommer att kunna avbryta varandra eller uttrycka sig till fullo med kropp, ordval och röst var nästan hjärtskärande. Vilken besvikelse.

Standard

Leave a Reply

